Blogi

Ennustamine on tänamatu töö, aga samas kui leidub neid, kes on valmis meile rääkima, mida tulevik toob, oleme alati esimesed lugema.

Ma võtsin selle ülesande vastu ja tulistan teile paar ideed, millest lähtuda kui aastal 2021 oma ettevõtte sotsiaalmeediat planeerid. Anname kuuma!

1. Video on kuumem kui kunagi varem!

Instagram tuli hiljuti välja Reelsiga ja karantiini ajal liikusid isegi emad TikToki. Rääkimata Youtubest, mis haarab jätkuvalt miljoneid silmapaare ning paljud ei teakski, et TV3 eetris oli “Rannamaja” kui Andrei Zevakist sellest videot poleks teinud.

Mis siis on videote puhul need märksõnad, mida sina kui väikese või alustava ettevõtte juht peaksid tähele panema? Ikka selleks, et oma sotsiaalmeedias olevat auditooriumit kõige paremini kaasata. Üks vaat, et kõige olulisem on sihtgrupp. Kellele su toode/teenus on suunatud ja sellest lähtuvalt peaksid valima ka oma videote kanali ning stiili.

Kui sa oled suunatud Z generatsioonile (sündinud 1996-2010) võiksid valmis meisterdada oma esimese TikToki video. Sama äkki on sul juba aktiivne sihtgrupp Instagramis, seega ei tasu endale liiga palju ülesandeid võtta ning katseta julgelt Instagram TV ehk IGTV videosid.

Proovi järele! Instagram TV kasuks räägib mitu faktorit. Näiteks tuled sa orgaanilisemalt “explore” lehel välja, kuna juba video on tunduvalt suurem piltide vahel. See on hea meetod näidata, kuidas sinu toode valmib või jagada väikese vestlusena oma brändi taustalugu. Aga miks ka mitte koondada valdkonna nipid kokku. Sa tegeled lasteriietega? Jaga lühikeses videos 5 komplekti, mis sobiks lasteaia kevadpeole selga panna. Paku oma jälgijatele kasulikku sisu ja usu mind, nad hindavad seda kõrgelt!

2. Brändide lugu ja väärtused tõusevad esikohale

2020. aasta oli tõeline ameerika mäed, kuid näitas, et ükskõik, mis maailmas täna juhtub, sotsiaalmeedia tuleb sellega kaasa. Miljoneid koguti Austraalia metsapõlengute jaoks just läbi sotsiaalmeedia. Black Lives Matter kaasas kogukonda kõikjal üle maailma ning tõstatas rassiküsimuse isegi siinsamas Eestis. Mitmed brändid näitasid üles oma solidaarsust ning rääkisid kaasa ühiskonnas toimuvale.

Keskkonnaprobleemidele tähelepanu juhtimine ja vastutustundlik tööstus saavad 2021 aastal tarbijate südameasjaks. Me oleme näinud väga lähedalt, mis võib juhtuda kui me käitume loodusega kurjalt ning mõistame, et kannatajad on lõpuks igaüks meist. Tarbijad väärtustavad täna tootest või teenusest endast isegi rohkem selle ettevõtte väärtusi, oma isikliku seost, eetilisust, kasu ühiskonnale ja läbipaistvust.

Seega kui sina oled oma ettevõtet alles loomas, siis mõtle läbi, mis on sulle olulised väärtused, mis on su lugu ja kuidas sa saad ühiskonnas endast märgi maha jätta. Mõtle erinevatele viisidele, kuidas rääkida kaasa ning pidada sisukaid vestlusi. Head brändid teavad, kuidas nad sobituvad klientide ellu ja miks neid hinnatakse.

Proovi järele! Asja tuum on läbipaistvus. Tänapäeva klient ei taha end siduda toote või teenusega, mis tundub kahtlane või ebakindel. Miks sa peaksidki tahtma investeerida oma raha või aega ettevõttesse, mida ei saa usaldada. Samuti hinnatakse kõrgelt brände, mis panustavad ühiskonda tagasi. Korralda väike algatus metsa alt prügi koristada, kogu annetusi heategevuseks, tooda kohalikust toorainest, ole olemas pandeemia ajal oma töötajatele – mõtteid jagub!

3. Storyd, storyd ja veel kord storyd!

Kui Instagram nüüdseks 5 aastat tagasi storyde võimalust tutvustas, oli sellel kõiges 150 miljonit kasutajat. Tänaseks päevaks on see number kerkinud 500 miljoni peale. Reaalselt, 500 miljonit inimest üle kogu maailma kasutab storysid iga päev.

Storyd on kõikjal! Twitter tuli välja oma Fleetsiga ehk tekstid, mis kaovad 24 tunni jooksul. Isegi Spotifyl on oma storyd ja Facebooki storysid kasutavad nüüd väga paljud. Mitte ainult sinu keskealine tädi. Storyd on hea viis, kuidas näiteks Instagramis oma jälgijaid piisavalt kaasatuna hoida. Sa ei pea iga päev postitama 10 erinevat slaidi, aga isegi 2-3 meeleolukat endast n-ö märku andmist juba töötab.

Proovi järele! Soovitan julgelt hakata pidama oma sisu jaoks kalendrit. Mõtle läbi, mis infot sa tahad oma klientidele jagada ning vaata, et korraga liiga palju reklaami ei tuleks. Inimesed jäävad sulle truuks, kui sa ka ise neile huvipakkuvat sisu vastu annad.Planeerimine on hea viis kaardistada see sisu, mida sa pead kindlasti jagama (allhinduskampaania algab, uus koostöö mõjusikuga, sooduskood) ja sealt edasi saad need miksida asjalike soovitustega või kõnetava infoga.

Loodan, et said mõned mõtted, kuidas aastal 2021 oma sotsiaalmeediat planeerida. Kui tunned siiski, et vajaksid rohkem õpetusi registreeru minu koolitusele või võta ühendust ja teeme sulle personaalse nõustamisega kõik üksipulgi selgeks.